Sunday 22 September 2013

Only You In My Heart (Bab 8)

Bab 8


"Tuan Syed Muhammad Fadhil...." Panggil Dania kepada Syed Fadhil tetapi didalam keadaan yang gagap.

Ya Allah! Berikan lah aku peluang untuk aku bercakap tanpa gagap. Adakah ini dinamakan cinta? Takkan lah sebab cinta aku boleh jadi gagap pula? Tanya Dania dalam hatinya. Dia pun berasa pelik, tiba tiba sahaja apabila duduk disebelah Syed Fadhil, mesti hatinya berdenyut kencang. Adakah Syed Fadhil pun berasa seperti aku? Fikir Dania sejenak.

"Hmm... Awak tak payahlah panggil saya Tuan tuan bagai, panggil aje Fadhil. Ada apa Cik Dania?" Pinta Syed Fadhil lalu menyedekahkan senyuman yang menggoda terhadap Dania.

Ishhh... Malunya aku kalau begini! Baru pertama kali aku keluar bersama orang terbesar dan terkaya didunia! Rasanya macam nak pengsan aje. Kaku yang amat! Jerit Dania dalam hatinya. Kalau boleh, nak aje dia jerit sekuat-kuat hatinya.

"Hm... Ya baiklah Fadhil. Awak pun jangan lah panggil saya Cik... Panggil Dania aje... Kita nak pergi mana?" Dania... Dania.... Sudah-sudahlah tu gagap! Ishhh malunya!

Syed Fadhil hanya tersenyum melihat gelagat Dania. 

Bukan awak aje yang kaku Dania, saya pun sama.... Adakah awak pun suka dekat saya ? Saya berharap sangat awak mempunyai perasaan yang sebegitu.

Kalau boleh, nak aje Syed Fadhil terus bawa Dania pergi bernikah malam itu juga. Tetapi Syed Fadhil tidak rasa yang Dania sukakannya. Iyalah, Dania cantik, comel, mempunyai kerjaya. Tidak mungkinlah dia langsung tidak mempunyai boy-friend. Tapi kalau tak ada pun lagi bagus. Tiba tiba sahaja Syed Fadhil fikir sebegitu.

"Awak ikut aje saya..." Jawab Syed Fadhil .

Daripada tadi Syed Fadhil hanya tersenyum aje bila aku tanya soalan sebegitu. Ya Allah, selamatkan lah aku kalau aku berada dalam keadaan yang susah ya allah...

Daripada wajah Dania itu, Syed Fadhil sudah boleh meng-agak yang Dania risau jika Syed Fadhil meng-apa apakan Dania. Syed Fadhil hanya tersenyum melihat gelagat Dania. Comel! Sangat comel dan menggoda!

"Dania... Just trust me... Saya tak apa apakan awak.. Percayalah, lagipun saya cuma janji nak bawa awak pergi dinner dan jalan-jalan bukan? Saya janji saya akan bahagia kan awak malam ni dan hari yang seterusnya.."

Saya janji saya akan bahagiakan awak malam ni dan hari yang seterusnya?

Dia nak buat aku bahagia? Apa maksud dia yang sebenarnya? Ahh tidak kisahlah. Dania berasa lega sedikit apabila Syed Fadhil berkata sebegitu. Dia bukannya tidak percaya yang Syed Fadhil itu baik orangnya, tapi dia cuma takut sedikit, iyalah, tidak pernah dia keluar bersama lelaki yang berpangkat besar ini, tiba tiba sahaja Syed Fadhil mengajak Dania keluar.

Dania hanya tersenyum sahaja apabila Syed Fadhil berkata sebegitu. Nak jawab takut pula kalau dia betul betul tahu yang Dania sememangnya sedang berasa gelisah.

*********

Syed Fadhil meletakkan keretanya ditempatnya yang sangat jauh daripada pandangan orang ramai. Dia bukannya nak apa apakan Dania, cuma tidak ada parking di depan restoran tersebut. Terpaksalah lah dia meletakkan keretanya itu di tempat yang jauh.

Daripada raut wajah Dania, Syed Fadhil sudah boleh meng-agak.

"Saya janji tak akan apa-apakan awak, sayang.... " Kata Syed Fadhil didalam hatinya. Kalau boleh, nak aje dia peluk Dania untung menenangkan hati Dania.

"Macam apa yang saya cakap tadi dalam kereta, saya janji tak akan apa apa kan awak." Senyum Syed Fadhil kepada Dania.

Senyuman yang menggoda itu membuatkan Dania berhenti daripada berasa gelisah. Kerana senyuman yang menggoda itu, membuatkan dia berasa tenang sekali. 

Mereka berjalan menuju ke restoran yang dimaksudkan oleh Syed Fadhil. Mereka amat sesuai dan serasi bersama pada malam itu. Sangat sesuai. Dania mengenakan dress labuh dan berdandan rambut lurus. Syed Fadhil pula mengenakan kot hitam. Bagaikan pasangan yang mahu mengadakan majlis perkahwinan aje.

Dania hampir terjatuh kerana memakai kasut high heels. Nasib baiklah Syed Fadhil sempat memegang Dania. Kalau tidak, jatuh ke tanah lah dia pada malam itu.

Ishhh... Buat malu aku aje! Bentak Dania didalam hatinya. Rasa bengang pula rasanya bila pakai kasut tinggi sebegini. Menyesal pun ada. Katanya.

"Walk carefully and just hold my hand" Syed Fadhil menyuruh Dania memegang tangannya untuk mengelakkan Dania terjatuh buat kali kedua.

Dania hanya tersenyum dan menurutkan sahaja perintah Syed Fadhil.

Syed Fadhil pun tersenyum. Senyum gembira. Gelagat Dania memang amat comel dan membuatkan dia tertarik dan tergoda.

Bukan Syed Fadhil sahaja yang tergoda. Dania pun turut tergoda sama. Mana tidaknya, inilah baru kali pertama dia jatuh dan ada seorang lelaki menyambutnya. Bagaikan puteri seperti dalam cerita kanak kanak pula.

"Hmmmmm... Thanks Fadhil for helping me." 

"Kenapa panjang sangat hmmm tu? Pleasure, my dear." Syed Fadhil sengaja menyebut perkataan my dear itu secara perlahan-lahan. Dia tidak mahu Dania mendengar apa yang dikatakan oleh Syed Fadhil.

Dania hanya tersenyum. Dia berasa pelik kerana ayat yang terakhir itu dia tidak dengar dengan jelas. Tapi dia biarkan sahaja. 

Mereka mula masuk kedalam restoran tersebut. "Restoran ni mesti makanannya mahal! Aku pun bawa duit cukup cukup aje ni..." Fikir Dania. Dari luaran sahaja sudah nampak macam mahal. Apatah lagi makanan didalamnya, mesti mahal mahal belaka.

Seorang pelayan datang kearah mereka. Pelayan itu mengenakan baju waiter dan tudung. Ini mesti restoran muslim. Fikir Dania, tapi makanannya semua nampak mahal. Asyik itu ajelah yang dia fikirkan.

"Order sir." Kata seorang pelayan.

"Just order what do you want. Saya bayar." Kata Syed Fadhil sambil mengenyitkan matanya.

Ahhh, Syed Fadhil! Please don't do that! Melting tengok awak tahu tak? Kata Dania dalam hatinya. Kalau boleh, nak aje dia jerit sekuat hatinya. Sangat melting.

"Are you sure?" Tanya Dania bagi mendapatkan kepastian.

"Yes i'm! Just order what you want" Sekali lagi Syed Fadhil mengenyitkan matanya.

Ahh sangat menggoda! Jerit Dania.

Dania tidak membalas apa apa. Dia hanya tersenyum. Tersenyum kerana gembira. Bukan gembira sebab Syed Fadhil belanja dia, tapi gembira sebab Syed Fadhil mengenyitkan mata kepadanya.

**********

Usai sahaja mereka makan, Syed Fadhil terus membayar bill. Masuk kali ini, sudah dua kali Syed Fadhil yang belanja Dania. 

Syed Fadhil menuju kearah Dania. Hati Dania berdengup dengan kencang. Syed Fadhil pun sama. Tapi dia peduli apa, dia nak bahagiakan Dania. Semakin dekat. Semakin Dania rasa macam nak aje mati disitu.

Syed Fadhil terus menarik tangan Dania lalu berkata, "Just follow me. Saya dah janji dengan awak nak buat awak gembira."

Ayat Syed Fadhil membuatkan Dania berasa pelik. Kenapa tiba tiba sahaja dia berbuat macam itu terhadap aku? Fikir Dania sejenak. Dia hanya ikut sahaja langkah langkah Syed Fadhil. Syed Fadhil tidak melepaskan tangan Dania. Takut takut kalau Dania lari ke.

Mereka masuk kedalam kereta Syed Fadhil. Dania berasa penat kerana Syed Fadhil berjalan bagaikan ada orang nak beranak. Syed Fadhil membawa kereta dengan penuh berhati-hati. Dia tidak mahu ada apa apa kemalangan. Dia mahu Dania hidup! Dia mahu Dania hidup bersama dengannya!



Mereka pun sampai ke destinasi yang Syed Fadhil tuju. Hanya pergi ke taman aje? Tanya Dania dalam hatinya. Bukan taman permainan, tapi taman bunga.

Dania bukannya tak suka bila pergi ke taman bunga, tapi Syed Fadhil mahu buat apa disini? Fikir Dania sejenak.

Syed Fadhil menghulurkan tangannya. Dania pun menyambutnya lalu memberikan senyuman. Syed Fadhil mengenyitkan matanya lagi. Syed Fadhil membawa Dania berjalan jalan di taman bunga tersebut. Tiada sesiapapun di taman bunga tersebut pada malam itu. Iyalah, biasanya orang akan pergi ke taman bunga pada waktu petang ataupun pada waktu yang panas. Tapi berlainan pula dengan Syed Fadhil, dia membawa Dania pada waktu malam.

"Music!" Tiba tiba perkataan itu keluar daripada mulut Syed Fadhil. Dania berasa sangat pelik. Ada pula ya musik di taman bunga?

Lagu pun mula dimainkan. Syed Fadhil mencapai sebuah mikrofon dan bermain piano. Ada seorang lagi sedang bermain violin. Syed Fadhil menyanyikan sebuah lagu untuk Dania.

And the conversation was right
underneath the shade of moonlight
you were standing there
with sun-touched hair
and your dress the color white
like an aeroplane I took flight
fell in love with you that first night
cause you danced with me
and I could see, that there was more to life.  


I’m falling, I’m falling
in love with you
I’m falling, I’m falling
in love with you. (ooh)


Just before the strike of midnight
you said “This could be the good life”
and you say “goodbye, hope that I get to see you soon”
then I walked for several miles
couldn’t rid me of my smile
cause you found me and I found you
in this lovely month of June.


I’m falling, I’m falling
in love with you
I’m falling, I’m falling
in love with you.


Will you catch me
because lately..
you’re a dream come true
say you love me
you are lovely
do you feel it too?


I’m falling, I’m falling
in love with you
I’m falling, I’m falling
in love with you.

(Tyler Ward ft Alex G - Falling)

Dania terpukau. Tergoda. Terharu. Semunya lah pada malam itu! Tidak sangka, Syed Fadhil betul betul menunaikan janjinya. Dania berasa sangat terharu. Nak aje dia peluk Syed Fadhil pada saat ketika itu.

Habis sahaja lagu tadi, Syed Fadhil terus menyanyikan lagu yang kedua untuk Dania.

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know:
That everything you do,
Is super fucking cute
And I can't stand it

I've been searching for
A girl that's just like you
Cause I know
That your heart is true

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know:
That everything you do,
Is super duper cute
And I can't stand it

Let's sell all our shit,
And run away
To sail the ocean blue
Then you'll know,
That my heart is true

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know:
That everything you do,
Is super duper cute
And I can't stand it

You, you got me where you want me
Cause I'll do anything to please you
Just to make it through:
Another year

You, I saw you across the room
And I knew that this is gonna
Blossom into something beautiful.
You're beautiful.

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know:
That everything you do,
Is super duper cute
And I can't stand it
No I can't stand it
No I can't stand it 

(Can't Stand It - NeverShoutNever)

"You make my day... Fadhil...." Nangis Dania tetapi sebenarnya dia menangis kerana terharu.

Selesai sahaja lagu itu dipermainkan, Syed Fadhil memberikan sekuntum bunga kepada Dania. Dania menerima bunga itu dengan rela hati.

"Thanks for everything.." Kata Dania lalu memberikan senyuman yang manis kepada Syed Fadhil.

Syed Fadhil mengelap air mata Dania. Dia akan rasa gembira kalau Dania gembira. Dia mahu Dania gembira. Dia tidak mahu Dania menangis kerana kecewa.

"You're welcome. Terima sebab menggembirakan saya.." Kata Syed Fadhil.

Dania hanya tersenyum.

Syed Fadhil memeluk bahu Dania. Dia menyuruh Dania supaya pandang kehadapan. Secara tiba tiba, ada mercun yang warna warni. Dania terkejut lalu memandang Syed Fadhil.

"Don't look at me, pandang depan. Fokus" Kata Syed Fadhil.

Fokus? Fokus hanya untuk mercun? Fikir Dania pelik. Tapi tak apalah, dia tetap juga fokus untuk memandang mercun itu.

**************

Jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam. Walaupun pulang lewat malam, tetapi Dania berasa sangat gembira apabila bersama dengan Syed Fadhil.

Sampai didepan rumah Dania, Syed Fadhil terus menanyakan nombor telefon Dania. Dania memberikan kepada Syed Fadhil dengan ikhlas. Dia tahu Syed Fadhil memang baik.

"Thanks again for everything.." Kata Dania.
"Pleasure.." Balas Syed Fadhil dengan senyuman yang menggoda.

Dania rasa dah tidak tahan lagi. Tidak tahan kerana senyuman Syed Fadhil yang menggoda dan dia berasa sangat mengantuk.

"Okaylah saya masuk dulu. Drive carefully." Pesan Dania sebelum masuk kerumahnya.
"Okay. Take care."

Dania pun masuk kedalam rumahnya dengan perasaan yang gembira. Dia terus masuk kedalam biliknya untuk mandi dan solat isyak. Dia berasa sangat penat dan mengantuk. Tetapi dia berasa sangat gembira.

*************

Selesai sahaja mandi dan solat isyak, Dania melihat telefon bimbitnya. Ada nombor yang tidak dikenali menghantar mesej kepadanya.

"I will never let you go. Saya tak akan lepaskan awak ke tangan orang lain. Thanks cause made my day and remember, jangan bagi lelaki lain menyentuh dan menyakitkan hati awak, Dania. -Syed Fadhil-"

Dania membaca mesej tersebut dengan perasan hairan. Kenapa Syed Fadhil berkata begitu?

****************

Bab 9? Next entry. Insyaallah.

2 comments: