Tuesday 10 November 2015

#planneraddictmalaysia

Assalamualaikum.

Sejak tengok tumblr inspired, planner, jurnal dan diy aku terus dah minat dan terikut-ikut perangai omputeh yang selalu buat jurnal dan planner yang cecomey. Gila ko tak comey, meh nak tunjuk sikit!

Comel gila kan?

Tambah-tambah planner hijau, masyaallah fav aku.

Aku ingat naklah buat planner cari dekat kedai diy, daiso dengan kaison. My forever and always favourite shop, which is I can find a cute stuff. Aku memang tak tahan dengan benda-benda comel dengan colourful hahaha. Tapi penat aku cari kebanyakkannya mahal, dan tak berapa nak lawa. Yang dekat daiso punya takyah cerita lah, memang comel bukunya tapi nipis sangat huhu.

Dan bila aku fikir balik, why not buat sendiri aje. Daripada beli buku dia, baik buat sendiri planner untuk seumur hidup. In shaa allah lah seumur hidup, sebab aku pun tak tahu berapa banyak muka surat yang ada tapi memang teballah kan. Planner sekali dengan jurnal. Kuh.

Gambar pun blur hahaha

Actually, I made this planner about 10 months ago waktu the first year 2015. Tapi baru harini teringat ada buat planner dan baru harini aku nak mula decorate :')

Muka depan tersangatlah simple. Aku cuma pakai kertas A4 warna putih dan warna-warni lepastu aku bahagikan dua dan aku tebuk lubang macam dalam gambar di atas. Untuk muka depan dengan belakang aku cuma pakai cardboard yang aku rembat daripada bilik abang aku memandangkan dia pun tak guna cardboard tu. Kah.

Pastu, balut dengan pembalut cute polka dot tu yang aku beli dekat kedai diy, rm0.80 aje okay, murah! lepastu buatlah design sesimple yang boleh. Dan cardboard tu kalau bosan, boleh tukar design lain hahaha. Dah siap buat lubang, boleh terus letak ring. Nampak buruk, tapi comel di mata aku sudahlah kann hahaha.


Annyeonghi gaseyo hahaha.

14 comments:

  1. Alaa comelnya. Kreatif la awak ni. Saya memang tak pandai la nak design design ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha tenkiuu saya pun bukannya tahu pun nak design design ni hahaha

      Delete
  2. hahaha lawa ahh. nak try jugak untuk tahun depan insya-Allah :>

    ReplyDelete
  3. buatkan untuk kita pls hehehe

    ReplyDelete
  4. suka follow insta yang tunjuk cara diaorang hias planner tapi nak buat untuk diri sendiri malas XD mr. diy/daiso memang best, selalu kena tahan nafsu tengok barang comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann dahlah dorang design lelawa hahahaha tulah sama barang semua cecomel haihh

      Delete
  5. comel kot. pernah jugak try buat tapi malas nak isi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah, bila dah ada malas pulak nak buat hehe

      Delete
  6. Erm rajinnya. Teringin nk ada satu tp malas nk buat haha T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. you can get it at kaison, daiso or maybe yubiso hihi

      Delete