Only You In My Heart Bab 12

BAB 12


( As long as you love me

Although loneliness has always been a friend of mine
I'm leavin' my life in your hands
People say I'm crazy and that I am blind
Risking it all in a glance
And how you got me blind is still a mystery
I can't get you out of my head
Don't care what is written in your history
As long as you're here with me

I don't care who you are
Where you're from
What you did
As long as you love me
Who you are
Where you're from
Don't care what you did
As long as you love me

Every little thing that you have said and done
Feels like it's deep within me
Doesn't really matter if you're on the run
It seems like we're meant to be

I don't care who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
What you did
As long as you love me (I don't know)
Who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
Don't care what you did
As long as you love me (yeah)

I've tried to hide it so that no one knows
But I guess it shows
When you look into my eyes
What you did and where you're comin from
I don't care, as long as you love me, baby

I don't care who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
What you did
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
Don't care what you did (yeah)
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you're from
What you did
As long as you love me
Who you are (who you are)
Where you're from (where you're from)
As long as you love me
Who you are
As long as you love me
What you did (I don't care)
As long as you love me)

Lagu itu dimainkan. Biasanya selepas solat subuh dia akan terus pergi ke bilik air untuk mandi. Tapi jika dia berada di Kuala Lumpur. Lain pula di kampung. Selepas solat subuh, dia akan baring di katil dahulu, pukul tujuh baru dia bergerak untuk mandi. Maklumlah, kampung kan sejuk jika mandi awal awal pagi begini.

Sedang di leka mendengar lagu daripada Backstreet Boys - As Long You Love Me, tiba tiba sahaja ada mesej yang masuk kedalam telefon bimbitnya. Siapalah yang hantar mesej aku pepagi buta ni? Jangan kata soal pasal kerja. Aku dekat kampung ni! Bisik hati kecilnya.

Dah bangun ke belum my baby boo? I miss you! -Syed Fadhil

Nasib baik! Ish mamat ni, mentang mentang aku terima lamaran dia, suka suka hati dia aje nak panggil aku apa ya? Apa kes ni? Duduk serumah pun masih nak ber-mesej? Alahai...

Dah. Duduk serumah pun nak ber-mesej ke? -Dania

Kejap aje dia balas mesej aku. Kali ini apa pula ya? Apa lagi lah yang dia melalut? Perlahan lahan aku menekan butang 'READ'.

Dah mandi belum? Eiii busyuk pergi mandi lah sayang.  Macam manalah saya tak ber-mesej dengan awak sedangkan awak duduk terperap dalam bilik. Saya ada depan pintu bilik awak ni. -Syed Fadhil

What?! You gotta be kidding me Fadhil! Apa dia buat depan bilik aku? Nak cari nahas dengan ayah ke apa? Kalau dah kahwin tu aku tak kisahlah!

Turunlah sebelum awak kena marah dengan ayah! Tak pasal pasal kita tak jadi kahwin, baru tahu... -Dania

Sengaja aku mempermainkan dia. Tersenyum aku bila membalas mesej itu. Sinis.

Ayah awak yang suruh saya tunggu, eleh sajalah tu nak takut takutkan orang :p -Syed Fadhil

Cepat, saya tunggu awak ni, mandi cepat! Ke nak saya temankan? - Syed Fadhil

Jangan tunggu sayalah! Saya kalau mandi berjam jam awak tahu. Dah okay bye. Assalamualaikum. -Dania

Kan aku dah kata, mamat ni mesti nak cari pasal dengan aku...

Jangan mandi lama lama tau. Nanti saya rindu... Cepatlah sayang... I will wait for you... -Syed Fadhil

Erk... Rindu? Ada ada sahajalah. Aku mengambil tuala yang berada diatas penyidai dan baju dan seluar yang sesuai untuk dipakai didalam almari. Aku melangkah masuk ke dalam bilik air. Baru sahaja menyentuh simen bilik air, belum lagi simbah dengan air. Hehehe...

"Sejukkkkkkk...."

*****************

"Haa, my lovely dah keluar pun. Jom breakfast!" Ceria sahaja dia mengajak aku. Aku hanya mencebik. Penat sungguh melayan kerenah mamat ni. Macam budak budak. Tapi tetap cute!

Kejap... Baru aku teringat! Aku langsung tidak menolong ibu didapur! Ya Allah... Macam manalah aku boleh terlupa ni...

Aku terus berlari menuju ke dapur untuk menolong ibu. Patutlah aku bangun untuk solat subuh tadi langsung tidak kelihatan ibu didalam bilik itu. Malunya aku! Anak dara apalah kalau langsung tak buat kerja dapur!

Dari jauh lagi aku terdengar suara yang sedang bergelak sakan. Sah. Dialah orangnya. Fadhil.

Aku mendapatkan yang berada didapur yang sedang mencuci pinggan. Ingatkan makanan semuanya dah siap... Tapi kosong aje meja ni... Fikir aku sejenak.

"Ibu, kita nak masak apa pagi ni?" Soal aku. Harap harap sahajalah ibu belum masak lagi.

"Kita di luar lah, sayang..." Aku menyoal orang lain, orang lain pula yang menjawab. Menyibuk aje.

Ibu hanya tersenyum sahaja melihat kami. Aku mula rasa tidak selesa apabila Fadhil memanggil aku dengan nama yang sebegitu. Kalau sudah berkahwin tidak mengapa lah. Ini belum kahwin, lagi lagi depan ibu bapa aku.

Lantas aku terus mencubit lengannya lalu menarik lengan baju dia. Sakit? Biarkan. Baru padan muka. Hehehe... Kenapa aku tiba tiba jahat pula ni? Hm...

"Ya sayang... Sedaplah awak cubit saya tadi. Nak lagi boleh?" Guraunya. Aku pula menahan gelak. Boleh pula dia kata kuat? Sedangkan aku sudah mencubitnya sekuat hati.

"Awak ni... Asyik panggil saya perkataan macam tu je, kita kan belum kahwin lagi..." Sungguh sungguh aku mengingatkan dia, tapi dia hanya tersenyum.

"Sebab saya nak praktis.. Nanti bila dah kahwin, senanglah sebab kita kan dah praktis.." Aku hanya memandangnya lama. Sakit pula tengkuk ini. Sudahlah dia tinggi melampai. Aku pula pendek aje orangnya.

"Kalau dah kahwin barulah sweet... Ni belum kahwin lagi... Malulah..." Balasku tunduk.

"Cara awak cakap macam nak kahwin cepat je? Hihihi... Sabar-sabar..." Dia senyum herot. Ahhh memang saya tak sabar nak kahwin dengan awak! Sebab awak comel sangat! Omel aku.

"Err... Awaklah yang buat saya rasa macam nak jeeeeeee kahwin cepat cepat dengan awak." Balas aku. Aku dah tak boleh berdiam diri. Biarlah. Sekali sekala bergurau dengan dia apa salahnya.

"Okay, saya berjanji saya akan mengahwini awak sayang! Kan semalam saya dah melamar..." Balasnya pula. Aku hanya tergelak sakan apabila melihat gayanya yang seperti kanak kanak kecil berjanji.

"Happy-nya... Dah dah jom gerak. Ibu mana?" Soal ayah. Aku hanya memuncungkan bibir menunjukkan kearah ibu yang berada di dapur.

"Nia dengan Fadhil pergilah masuk kereta dulu. Ayah panggil ibu kejap." Aku hanya menurut kata kata ayah tadi.

Aku melangkah keluar dengan membaca bismillah dan ayat kursi supaya Allah melindungi aku. Fadhil pula siap bertadah tangan lagi. Aku hanya amin sahaja apa yang didoakannya. Kagum aku melihat dia. Berbunga bunga hati aku apabila dia mendoakan perlindungan aku, ayah dan ibu dan termasuk dirinya.

Aku hanya mengenakan baju Kemeja-T perempuan berwarna turqoise dan seluar jeans hitam. Aku menyarungkan kasut sarung berwarna biru laut campur turqoise dengan memulakan kaki kanan. Memang sudah menjadi kebiasaan aku untuk mendahulukan yang kanan dahulu.

Dari Hafshah ra. ia berkata: “Rasulullah saw. mempergunakan tangan kanan untuk makan, minum, dan memakai pakaian. Dan mempergunakan tangan kiri untuk selain itu.” (HR Abu Daud)

Baru sahaja aku hendak membuka pintu kereta, Fadhil terlebih dahulu yang membukakan pintu kereta untuk aku. Aku hanya tersenyum. "Thanks..."

"You're most welcome sunshine." Dia mengenyitkan matanya. Ahhh lagi! Menggoda sungguh.

Aku mengambil earphone dan mp3 didalam long handbag aku. Sengaja aku mahu mendengar lagu didalam kereta sambil rehat-rehat. Maklumlah, aku di Kuala Lumpur mana pernah nak berehat didalam kereta, mana tidaknya, dah aku yang drive...

Lagu I'm Yours daripada Jason Mraz pun dimainkan.

Well, you done done on me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
Now I'm trying to get back

Before the cool dawn run out
I'll be giving it my bestest
And nothing's gonna stop me but divine intervention.
I reckon, it's again my turn
To win some or learn some.

But I won't hesitate
No more, no more.
It cannot wait,
I'm yours.

Well, open up your mind and see like me,
Open up your plans and damn you're free.
Look into your heart and you'll find love, love, love, love.
Listen to the music of the moment, people dance and sing, we're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved, loved, loved, loved, loved

So I won't hesitate
No more, no more.
It cannot wait,
I'm sure.
There's no need to complicate.
Our time is short.
This is our fate,
I'm yours.

Do you want to come on, scootch on over closer, dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed.

I guess what I'll be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanities and just go with the seasons.
It's what we aim to do.
Our name is our virtue.

But I won't hesitate
No more, no more.
It cannot wait,
I'm yours.

Well, open up your mind and see like me,
Open up your plans and damn you're free.
Look into your heart and you'll find that the sky is yours.
So please don't, please don't, please don't...
There's no need to complicate.
'Cause our time is short.
This oh, this oh, this is our fate.
I'm yours.

Oh, I'm yours
Oh, I'm yours
Oh, oh,
Baby, do you believe, I'm yours?
You best believe, you best believe, I'm yours.

Dia mengambil earphone aku disebelah kananku. Aku pula hanya mencebik. Suka suka hati aje ambil tanpa kebenaran.

"Mana boleh sorang-sorang je... Kalau dua orang baru sweet..." Erkk... Nasib baik dalam mulut ni tidak ada apa apa makanan atau minuman, kalau tidak.... Tersembur juga ke muka Fadhil.

************

Ibu, ayah dan Fadhil berborak sakan. Aku pula malas mahu bersuara. Biarlah mereka berbual dahulu. Kalau ibu atau ayah bertanyakan sesuatu, barulah aku akan bersuara.

Cik Dania dekat mana? -Ariyana

Tiba tiba sahaja whatsapp itu masuk apabila aku sedang makan. Mereka masih lagi sedang leka berbual-bual. Yang aku pula dah macam patung sahaja disebelah Fadhil.

Saya di kampung. Saya ambil cuti one weeks. If ada urusan, tolong tundakan ke minggu hadapan. -Dania

Selesai membalas whatsapp daripada pekerja aku, aku terus kembali menjamu selera. Dalam masa beberapa minit, sekali lagi mesej masuk.

All right. Have fun! -Ariyana

Ok :) -Dania

"Mesej dengan siapa tu?" Dia berbisik ke telingaku. Nak aje aku tergelak disitu kerana kegelian.

"My friend." Pendek sahaja aku balas.

"Girl or boy?" Soalnya tegas. Amboi marah nampak? Saya bukannya main kayu tiga pun. Kalau lelaki pun, itu sekadar pekerja atau kawan lama aku aje...

Dalam fikiran ingin mengenakan Fadhil. Hahaha... "Boy." Terus dia bermasam muka. Hehehe... Berjaya. Langsung tidak memandang aku. Kelakar sungguh. Sedangkan aku hanya bergurau. Alahai...

"Haha! No, i'm just kidding lah.... Saya mesej dengan perempuan. If you don't trust me, you can checked my phone." Terus dia tersenyum.

"Good girl," Balasnya pendek. Senyuman menggoda. Oh my god! Please don't be like that!

Dah macam kerang busuk pula mamat ni... Asyik tersenyum sahaja. Ayah pula memerhati sambil membuat isyarat bertanya kenapa dengan si Fadhil. Aku hanya mengjongketkan bahu.

**********

Selesai sahaja makan, ayah membawa kami ke sebuah shopping mall yang terkenal di Kedah, iaitu di Amanjaya Mall. Mahu membeli baju untuk Fadhil mungkin?...

Aku fikir mahu membeli baju untuk si dia. Tapi ternyata tidak... Kenapa pulalah ayah dan ibu menuju ke kedai baju pengantin pula ni? Sedari tadi Fadhil hanya tersenyum. Aku sudah boleh mengagak. Pasti dia fikir yang ayah dan ibu mahu membeli baju perkahwinan untuk kami berdua, sebab itulah dia tersengih hingga ke telinga.

Ibu membelek satu persatu pakaian pengantin lelaki dan perempuan. Begitu juga ayah. Aku hanya memerhati sahaja. Masih lagi tidak mengerti apa tujuan ibu dan ayah yang sebenarnya. Syed Fadhil pula setia berada disebelahku sambil memerhatikan ibu dan ayah.

"Nia... Ni sesuai untuk Nia..." Ibu menegurku. Aku pula terkedu. Adakah ibu dan ayah tahu perkara sebenarn yang Fadhil melamar aku semalam? Ya Allah...

"Err... Ada orang nak kahwin ke bu? Tapi kenapa pilih baju pengantin untuk Nia pula..." Soalan dan ayat yang bodoh aku tonjolkan. Apa kena aku ni? You'll never know how to cover it Dania!

"Ishh Nia ni.. Orang yang nak kahwin tu Nia dengan Fadhil lah..." Kali ini aku tak terkejut. Buat apa nak terkejut? Padahal dari semalam lagi dia sudah melamar aku. Mungkin ibu yang curi curi dengar tentang perbualan kami.

"Ooo..." Balas aku pendek.

"Ibu nampak kau orang berdua mesra sangat. Jadi, ibu cadangkan kau orang bernikah lagi tiga bulan. Kira cepat lah tu kan."

Aku terkedu. Cepatnya! Pejam celik pejam celik sudah masuk tiga bulan. Tapi tak apalah, kira okeylah nikah awal awal daripada lambat. Tengoklah perangai Fadhil tu macam mana, menggatal, menggedik semuanya ada. Hehehe...

"Okay lah tu bu..."

"Ibu rasa yang ini sesuai dengan Nia. Tutup aurat, lawa pun lawa."

Rasa macam awal pula, katanya lagi tiga bulan, tapi kenapa macam beriya-iya aje nak beli sekarang? Tak ke macam rushing sangat? Aku bukannya apa, manalah tahu beli baju muat muat untuk badan aku, nanti bila hari pernikahan tiba tiba sahaja baju itu dah tak muat. Takut takut aje...

"Kenapa cepat sangat bu? Kata lagi tiga bulan.."

"Memanglah lagi tiga bulan, kita pilih design je dulu. Sebulan sebelum pernikahan barulah kita tempah." Balas ibu sambil melemparkan senyumannya.

Aku hanya menurut sahaja kata kata ibu. Aku mengangguk tanda faham. Fikirnya nak tempah baju tu sekarang. Aku menjeling kearah Fadhil yang sedang memilih pakaian pengantin juga. Tak sangka aku dah nak berkahwin. Dan paling tak sangka, dialah calon suamiku yang aku cari!

************

I will update for chapter 13! :D

Comments

Post a Comment

Popular Posts