Wednesday 16 March 2016

Fashion Online

Assalamualaikum.


Hi toodles, lol. It's quite a long timee. So, today I'm back with a new post, about fashion online. Nowadays, you guys can buy or purchase anything on online. Semuanya jadi mudah, hanya di hujung jari sahaja, like people always said. Jadi, dengan adanya blog/online shop seperti ini, korang boleh beli apa-apa aje, you guys just have to belek-belek then click what kind of things you guys nak beli, then bayar. That's all! Senang kan? Plus, shop fashion online ni memang ada macam-macam fashion terkini yang lelawa for women and men and alsooo for kids pun ada!

So, siapa2 yang jenis macam malas nak berjalan (like me) nak pergi shopping, korang boleh beli secara online di shop fashion online.





Dah masuk dia punya website, boleh pilih nak bahagian women atau men. Or, kids! Jadi bila korang dah masuk, selamat ber-rambang kan mata korang! Heh. Makeup ada, baju, kasut, accessories, bags dan banyak lagilah (Wow, excitednya?)


Bagi seorang remaja seperti aku yang baru nak up (kehkeh) semestinya akan rambang mata bila tengok barang-barang makeup and kasut which is I'm so obsesses with that things. Dan tambahan pula aku ni seorang pelajar, masih sekolah lagi aku akan berkira-kira untuk membeli barang. Tapi kalau dengan zalora, engkorang boleh pilih barang mengikut bajet yang korang ada. Contohnya macam ni :


Dan bila korang dah tekan harga from 0 to 49, dia akan keluar barang-barang seperti harga yang korang bajetkan. Jangan takut tengok lipstick harga RM37 guys, yang harga RM20 pun ada, muahaha murah! Mana nak dapat en lipstick branded yang murah, lol.




Kan, aku dah kata ada lipstick yang bawah RM20, buktinya ni haaa. RM18.95, and color pun sangatlah lawa, macam nude gitu tak tahulah whether nude or not.

Hah bb cream tersangatlah penting bagi kaum wanita sebelum apply powder. To me, bb cream RM17.20 is okay because it's hard to find the cheapest one.

 Eyeliner! Part yang paling aku minat, lelagi buat wing gitu. Kebanyakkan eyeliner quite expensive, tapi yang RM21.10 wohoow.

Eye brow ni ada yang warna black punya jugak but i prefer more to brown sebab kalau black bagi aku macam pakai celak dekat bulu kening. Tu my opinion lah, the reason why I choose this one punya eye brow from de'wajah sebab dia ada sekali dengan sikat dia and the most important is, murah!

 Ahaaa, yang ini pulak, aku pilih sebab murah. Bab-bab takde cermin aku tak kisah, refill ke apa pun tak kisah. Bagi student macam aku ni, jimat adalah penting! Kehkeh. RM10.15 ajeeee.

 Mascara, favourite part ever. Nak lentikkan bulu mata gitu kan, pastu bagi nampak macam tebal hahaha. Aku ni jenis tak kisah brand apa, asalkan murah dan berkualiti aje. Avon punya product pun okay, I've tried this before and it's okay for me. Jadi, silalah beli haha.

Concealer pun penting untuk cover punya jerawat ke parut jerawat ke apa-apa pun boleh, so sangatlah penting kannn. Concealer ni pun from avon jugak and harga dia sangat boleh dimiliki. Ahaaa. Rambang betul mata i ni uolls.

Makeup sahaja tak cukup, kena jugak ada baju. Waktu aku scroll2 tu, tersangatlah rambang mata nak beli. Aku fikir2 aje nak beli ke tak nak sebab duit pun sikit ajee, tu lah gatai sangat nak hangout haritu kan hahaha.

Jadi, aku nak suggest lah baju untuk korang beli yang murah kan. Suggest aje, kalau korang sendiri nak tengok, pun boleh sebab terlampau banyak pilihan sampai tak tahu nak pilih apa.

 Aku pilih baju ni pun sebab warna hijau. Kekeke. Dan yang paling penting, dia material chiffon. Material chiffon sangat penting waktu nak memilih, kena tengok jarang ke tak. Tapi baju ni, i guess tak jarang. Dan yang penting, tak ikut bentuk badan!

 Tudung ni material chiffon campur crepe. Aku pilih material ni sebab senang nak bentuk. Aku memang suka chiffon + crepe. Lepastu combine kan dengan hijau and warna ni, bagi aku it's perfect combination lah. Sebab aku memang suka warna plain tanpa corak. Ikut mood ah nak pilih corak ataupun plain kahkah.

Hahhh! Yang ini memang dalam niat nak beli! Sebab RM49 kotttt! Aku beli kasut boot pun RM70 dekat kedai Yebeng ke apa entah, tak ingat dekat mana. Lepastu warna dia macam hijau nak ke coklat. Yang ini, memang betul-betul menarik perhatian akulah. Haihhh, sabo aje.

Tunggu apa lagi? Korang boleh dapatkan di 'Shop Fashion Online' selagi stok masih ada okey! Cepatlah sebelum terlambattt. Hahaha. Sekian.

2 comments: